• Festyn rodzinny

• 16 czerwca 2023 r. po raz kolejny zorganizowaliśmy festyn rodzinny, w którym każdy mógł znaleźć coś dla siebie,  spędzić miło czas w gronie znajomych i przyjaciół.
            Atrakcji nie brakowało począwszy od zaplatania włosów, tatuaży, baniek mydlanych, dmuchańców po występy taneczne najmłodszych milusińskich naszej szkoły.
            W przerwach między konkurencjami takimi jak rozgrywki szachowe, gra "Pięćdziesiątka", mecz
            "Mali kontra duzi" można było skosztować pysznych pączków usmażonych przez Koło Gospodyń Wiejskich, zjeść kiełbaskę z grilla, schłodzić się lodami, zajadać się watą cukrową  lub zjeść słodkie ciasto. Jedliśmy je  ze smakiem i  radością, bo zrobiliśmy coś dobrego- akcję charytatywną dla Aurelki walczącej z groźną chorobą. W wyniku akcji zebraliśmy 2318 zł, czym wsparliśmy rodziców chorej dziewczynki  (https://www.siepomaga.pl/walka-aurelki).

Jednym z najważniejszych wydarzeń festynu  było  rozstrzygnięciu konkursu gminnego pod tytułem:
            ,,GREEN ENERGIA'' realizowanego w ramach zadania pn. ,, Energia która się opłaca każdej gminie to świadome i mądre dzieciaki''.  Spośród 562 uczestników  biorących udział w konkursie, główną nagrodę otrzymała  klasa 8 z naszej szkoły - przygotowała najciekawszy zdaniem jury projekt.
            Festyn tętnił życiem w rytm wesołej muzyki i radosnych okrzyków dzieci.
            Wydarzenie uznajemy za udane i zapraszamy na kolejny festyn w nowym roku szkolnym - już we wrześniu!
            photo nr  1-6  by Facebook Gminny Ośrodek Kultury w Bargłowie Kościelnym

photo nr 7-11 by E. Niedzwiecka

photo nr 12-26 by K.SobolewskaHuszcza

• Nasi młodzi matematycy

• Rozdanie nagród z Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego - Archimedes Matematyka.plus oraz z Międzynarodowego Konkursu Matematycznego - Kangur. W tym roku szkolnym uczeń czwartej klasy - Szymon Leńkowski w Konkursie Archimedes Matematyka.plus zdobył tytuł laureata I stopnia z wyróżnieniem, zdobył 100% punktów oraz wyróżnienie w konkurskie Kangur.  GRATULACJE wszystkim laureatom!

• Nasza szkoła najlepsza w gminie w konkursie GREEN ENERGIA !

• Uczniowie klasy VIII zdobyli  I miejsce w Gminnym Konkursie Ekologicznym ,,GREEN ENERGIA''!!!!
             Konkurs realizowany był  w ramach zadania pn. ,, Energia która się opłaca każdej gminie to świadome i mądre dzieciaki''. Finał  konkursu był jego drugą częścią, w której wzięli udział zwycięzcy pierwszego etapu konkursu.  Miał on  miejsce 1 czerwca 2023 roku. Spośród 562 prac  biorących udział w konkursie, główną nagrodę otrzymała  klasa VIII z naszej szkoły , która przygotowała najciekawszy zdaniem jury projekt.  W nagrodę zwyciska klasa otrzymała niespodzianki oraz możliwość wzięcia udziału w 2 etapie konkursu i nagrodę dla szkoły. Finał konkursu odbył się 16 czerwca 2023r podczas festynu szkolnego. Przyjechały do nas zwycięskie prace poszczególnych szkół wraz z ich wykonawcami. Jury zdecydowało, że:
            BYLIŚMY NAJLEPSI!
            Zdobyliśmy I miejsce i wspaniałą nagrodę dla szkoły- drukarkę laserową.
            Cieszymy się, że praca naszych uczniów została doceniona!
            Dziękujemy Uczniom, ich Rodzicom, pani Dyrektor, wychowawczyni, organizatorom,  i wszystkim tym, którzy przyłożyli swoją pomocną do zwycięstwa. Załączamy fotorelację z powstawania wiatraka.

• KIDS LOVE ENGLISH

• Uczniowie klasy III w dniu 7 czerwca 2023 r. wzięli udział w powiatowym konkursie języka angielskiego KIDS LOVE ENGLISH, który odbył się w SP nr 3 w Augustowie. Tym razem konkurs miał formę famliady. Uczniowie zajęli V miejsce na VIII. Po konkursie wychowawczyni zabrała dzieciaki na pyszne lody :) Gratulujemy i kibicujemy o lepszy wynik w następnym roku szkolnym.

• Spotkanie z pracownikiem Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej

• Dnia 13 czerwca 2023 roku odbyło się spotkanie z pracownikiem Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej celem podsumowania konkursu plastycznego pt. "Dobre rady na bezpieczne wakacje", w którym wzięli udział uczniowie z klas 1-3. Wyróżnienie w konkursie plastycznym otrzymała Lena Dadura. Każdy uczestnik otrzymał podziękowanie za udział i drobne upominki.

• Zajęcia szachowe

• Stowarzyszenie szachowe Wieża Północy prowadzi w naszej szkole zajęcia szachowe dla uczniów z klas 1-8. Dzieci uczą się gry w szachy i poznają szachowe strategie. W najbliżysz piątek popiszą się swoimi umiejętnościami na festynie szkolnym.

• „Czytanie jest The Best!”

Z radością informujemy, iż uczennica klasy III Lena Dadura otrzymała wyróżnienie w  Wojewódzkim Konkursie Plastycznym „Czytanie jest The Best!”  Na konkurs wpłynęło 233 prace z 60 szkół z terenu województwa podlaskiego, a praca naszej uczennicy jako jedna 30 prac została wyeksponowana najpierw w SP 43 w Białymstoku, a następnie w „Galerii Złotej”.

Cele konkursu:

• upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród
               dzieci i młodzieży
            • promowanie czytania jako alternatywnej formy spędzenia czasu wolnego,
            • podkreślenie roli czytania w rozwoju myślenia, wyobraźni i wrażliwości,
            • rozwijanie wyobraźni twórczej,
            • zachęcenie do podejmowania twórczych działań,
            • umożliwienie prezentacji twórczości młodych czytelników.

GRATULUJEMY!!!

• Wycieczka do biblioteki.

•     Dnia 26.05.2023r. w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie Oddziału Przedszkolnego oraz klas I-III odwiedziły Miejską Bibliotekę Publiczną w Augustowie. Podczas spotkania rozmawialiśmy o funkcjonowaniu biblioteki, wypożyczaniu książek i audiobooków, zachowaniu się w bibliotece, układzie książek na półkach. Dzieci uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych pt.: "Droga do gwiazd Mikołaja Kopernika". Czas spędzony w bibliotece dostarczył dzieciom wielu wrażeń i atrakcji.

• 1 czerwca- najpiękniejsze święto w roku!

• ​​​​​​           ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

W tym wyjątkowym Dniu, wszystkim Dzieciom życzymy, aby zawsze były kochane i szczęśliwe!!!

A My, dorośli, pamiętajmy, że:

…"Dziecko jest budowniczym człowieka. Każdego człowieka na tym świecie ukształtowało dziecko, którym kiedyś był.

... Dziecko ma przed sobą wielką misję, która je motywuje: rozwój i stanie się człowiekiem.

... Samorealizacja dokonuje się w dziecku przez miłość.

…To, co niezbędne dla dziecka to wolność, a nie bogactwo".(M. Montessori)

W rozwoju dziecka uwidacznia się ewolucja człowieka, historia ludzkości. A przy okazji każde dziecko jest indywidualnym cudem. W każdym dziecku dzieją się cuda i jest to po prostu Boskie.

Od dzieci zależy, jaki będzie świat !

-Wasi nauczyciele :)

Grafika: żródło- facebook Siła Myślenia Wizualnego

• "Poznajemy Podlaskie" Przedsięwzięcie Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej

grafika: internet

Film by D.Głowacka

26 maja 2023r. uczniowie klas IV-VIII wyruszyli na wycieczkę turystyczno- krajoznawczą ph. "Poznajemy Podlaskie" w ramach Przedsięwzięcia Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
            W programie wycieczki znalazło się wiele atrakcji, min. wiadukty w Stańczykach, Cisowa Góra, Smolniki, klasztor na Wigrach, trójstyk granic Polska – Rosja – Litwa koło Bolci (gmina Wiżajny) tam znajduje się koniec granicy między województwami warmińsko-mazurskim i podlaskim) i  pyszny  obiad w  Jeleniewie.

„Poznajemy Podlaskie” to przedsięwzięcie mające na celu udzielenie wsparcia finansowego przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną szkołom podstawowym z województwa podlaskiego na organizację wycieczek turystyczno-krajoznawczych po województwie podlaskim.
            To działanie umożliwiło naszym uczniom   poznanie atrakcji turystycznych województwa podlaskiego.

Relacje uczestników:

OLIWIA, kl. VII
            "26.05.2023r. pojechaliśmy na wycieczkę po Suwalszczyźnie. To była bardzo ciekawa podróż. Na początku pojechaliśmy autobusem na wiadukty i punkt widokowy w Stańczykach. Było bardzo wysoko. Następnie dotarliśmy na trójstyk graniczny, gdzie graniczyły ze sobą trzy państwa: Polska, Litwa, Rosja. Potem pojechaliśmy na punkt widokowy Smolniki, gdzie zrobiliśmy sobie zdjęcia i kupiliśmy pamiątki. Mimo zmęczenia wspięliśmy się na Cisową Górę i trochę odpoczęliśmy. Po zejściu, pojechaliśmy na obiad do Jeleniewa - był bardzo pyszny- jedliśmy kartacze, babkę i kiszkę ziemniaczaną. Gdy odpoczęliśmy i nakarmiliśmy swoje brzuchy, pojechaliśmy dalej,  zwiedzaliśmy klasztor w Wigrach, modliliśmy się, oglądaliśmy też piękne dzieła. Kiedy  wracaliśmy już do Tajna, śpiewaliśmy piosenki i słuchaliśmy  informacji o tym regionie od naszego przewodnika. To była  bardzo ciekawa i pouczająca podróż.  Chętnie pojedziemy na podobną wycieczkę jeszcze raz."

ANIA, klasa VI
            "Zbiórka i wyjazd były o godzinie 8:30.
            Pierwszym punktem wyjazdu były mosty w Stańczykach. Wszyscy byli zauroczeni pięknem Suwalszczyzny. Drugim punktem była wieża widokowa w Stańczykach. Wiele osób bało się wejść, lecz przezwyciężyli swój lęk! Następnym miejscem był trójstyk granic. Wszyscy byli bardzo podekscytowani, robili przy tym wiele zdjęć! Potem odwiedziliśmy punkt widokowy w Smolnikach. Dzięki przewodnikowi dowiedzieliśmy się wiele o tym miejscu! Wiele osób kupiło też pamiątki. Po zakupieniu pamiątek, pojechaliśmy na Cisową Górę, były tam cudowne widoki na krajobraz Suwalszczyzny! Każdy był bardzo zmęczony wchodzeniem na górę. Wszyscy zrobili się głodni, więc pojechaliśmy na obiad do  Jeleniewa. Jedliśmy kartacze! Na koniec wycieczki zwiedziliśmy klasztor  Wigierski. Usłyszeliśmy wiele wiadomości na temat pobytu Jana Pawła II w tych stronach. Nawet niektórzy kupili pamiątki. Z uśmiechem wróciliśmy do szkoły. Jest to niezapomniany wyjazd".

SZYMON, klasa V
            "Nie za bardzo lubię wycieczki, ale ta była super! Bolały mnie nogi od wchodzenia na górę. Zjadłem smaczny obiad"

MICHAŁ, klasa IV
            "Było super!"

Kacper, klasa VII
            "Na wycieczce byliśmy na wiaduktach, które mają wysokośc 40 m. Potem poszliśmy na punkt widokowy w Smolnikach i na trójstyk. Następnie weszliśmy na Cisową Górę. Bardzo mi się podobał klasztor, do którego weszliśmy po obiedzie. Była to bardzo fajna wycieczka."

Ola, klasa VII
            "Wyieczka na Suwalszczyznę bardzo mi się podobała. Najbardziej podobał mi się pobyt w Stańczykach i mosty. Były ładne widoki. Ciężko było wejść na Cisową Górę, ale było warto. Później był dobry obiad w Jeleniewie. Następnie pojechaliśmy do Wigier . Zobaczyliśmy, gdzie mieszkał Jan Paweł II. Było super."

Mateusz, klasa VIII
            "Widziałem piękne krajobrazy. Zobaczyłem granice Polski. Byłem na mostach w Stańczykach-są  imponujące. Klasztor na Wigrach nie przypadł mi do gustu- wolę wpinaczki- Cisową Górę. Bez problemu wszedłem na sam szczyt. Wycieczka była ok!"

Bardzo dziękujemy za tak udaną wcieczkę pełną pozytywnych wrażen.
              Mamy nadzieję, że  nasza szkoła  skorzysta jeszcze nie raz z oferty